Axels Kur Till Att Bli Av Med Förkylning Inom Två Dagar.

Höstförkylningen har kommit till Sverige. Rinnsnuva, hosta, halsont och lite feber står på listan för att checka av. Även om man på alla sätt försöker undvika den, så kommer den förr eller senare. Och i detta fallet så har den nått Axel. 
 
Axels huskur för att bli av med förkylning
 
Steg 1. DRICK MYKET VATTEN. Inga konstigeter, låt det rinna igenom kroppen och rena dig på insidan. Helst ett par liter.
Steg 2. SE MINST TVÅ FILMER I SÄNGEN. Filmer hör till när man är sjuk, glöm dock inte att vädra rummet, då det kan uppstå en kvav lukt som gör att du känner dig sjukare än vad du egentligen är. 
Steg 3. FÅ I DIG NYTTIGA VITAMNINER. Själv gör jag det genom hälsodrycker, med andra ord smoothies! Dagens två smoothies bestod av kiwi, melon, hallon, banan, lime, juice och såklart vaniljyoughurt. 
Steg 4. SOV. Ta lite powernaps här och där och ta en låååååååång sovmorgon. Allt som är eländigt när du går i skolan. 
Steg 5. DRICK VARMA DRYCKER. Té, nyponsoppa, varm mjölk med honung osv. Kaffe tror jag dock inte på i detta fallet, så drick inte det. My list my rules. 
Steg 6. Och slutligen. Glöm för guds skull inye att plugga. Det är värt det sedan när man kommer tillbaka!'
Steg 6 1/2. Jag glömde nästan. ANVÄND PLACEBO EFFEKTEN.
 
Nu blir det, jag citerar från listan: "Varm mjölk med honung". Adjö.

kommentarer.
Postat av: jaaaaaag

Åh vännen då! Hoppas du mår bättre snart!!
Här får du lite tips av mig med:
- Sniffa vitlök
- Hacka vitlök och blanda ner den i varm apelsinjuice
- Drick pepsi med sötningsmedel
- Gurgla listerine

2012-09-10 @ 18:11:03
URL: http://majself.devote.se
Postat av: Alex

hackad vitlök i varm apelsinjuice? hellre dör jag av förkylningen!

2012-09-11 @ 22:28:09
URL: http://axelochalex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback.
RSS 2.0