muskler

aloha! 
er vän och livskamrat Alex ligger nästintill fastbunden i sängen med feber, hosta och värk i alla leder som finns. ynklig och bedrövad, uppgiven och nedstämd.

i övermorgon blir det idrottsprov, gudskelov att det är teoretiskt, på kroppens muskler och leder. på latin. jag kan numera på ett mera professionellt sätt säga "ryggmuskler", så vetenskapligt som "erectus spinae".
jag har också klottrat ner en hel del minnesregler. exempelvis för en sorts led som kallas kulled så står det i mina anteckningar "axel tycker det är kul att röra på höfterna", det översätts till "det är en kulled i varsin axel och varsin höft". inte jättekul. ungefär så kul man kan ha det. nu ska jag spela pokemon. ha er en vacker söndag!

kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback.
RSS 2.0