solen gick och gömde sig

Jag och min polare Axel sitter och studerar. Eller han kollar bloggar och jag bloggar, jag med matteboken emellan mig och datorn. Jag ska då inte lita på klart.se längre, nu är det SMHI som gäller istället.dock säger klart.se oftare att det blir fint väder, där har vi den stora nackdelen. Jag bekänner det faktum att jag kanske inte kommer känna mig så blåst som idag när vårskorna, vårjackan och vårhumöret letade febrilt efter vårsolen ifall jag nu litar på SMHI istället.

Duellen är härmed igång:
Klart.se säger 5 grader och allmänt molniga moln överallt,
SMHI säger 8 grader och strålande sol och fyra sekundmeter västlig vind.
Imorgon vid lunchtid blir det upp till bevis!


kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback.
RSS 2.0